Thursday, September 06, 2007

I Enjoy Being a Girl

Summary :
As you may know, there's a pretty hat shop in Second Life. "Chapeau tres Mignon Hats" some of Japanese people really loves her creation especially crawfish's one. I was wondering why she set Nancy Kwan cute musical video on her profile because I am fan of Nancy Kwan too (sometimes I use she's movie title for blog entry title). I have nice chat with her via IM, she gave me this "Nancy's Hat" for bonding. So I decied to introduce her products to people and sing a theme song I enjoy being a girl !

かわいい帽子のお店で、Chapeau tres Mignon Hatsというところがあるのです。ザリガニやユニコーンなどといったユニークでおもしろいかぶりものも多くて、すでに大好き、という方も多いと思います。お店も変わっていて、見に行ったら驚くと思いますよ。
昨日デザイナーのMeggさんに訊ねたいことがあってIMを送りました。お店の感想を話したあとに、どうしてプロフィールのWebsiteの欄に Nancy Kwanのビデオを載せているの?と訊いてみましたら、MeggさんはNancyの大ファンだとか。実は私もファンでときおり彼女の出演作をタイトルにし ているぐらいです(例 : サイレンサー破壊部隊 = The Wrecing Crew)。ファン同士のたのしいおしゃべりのあとに、劇中彼女のかぶっていた"Nancy Hat"をプレゼントしてくださいました。嬉しいなあ、とせいいっぱい彼女を真似ておしゃれをしている図です。
ところで、IMを送って訊こうと思っていましたのはこちらのLagerfeld Headband。Fashion Heavenの記事で目にして一目で気に入り、半時間目を皿のようにして探していました。

何と販売は明日からだったという落ちが付きます。そりゃあ、いくら探してもみつからないわけですね。CakeのRumorとの組み合わせ、気に入っています。

そうそう、Cakeといえば以前は高いし、ただ長いという髪型が多くてあまり手を出さなかったのですが、Sculpted Primsを使った髪型をリリースし始めてからは数十プリムというロー・プリムのユニークな髪型も見かけるようになりましたので、ときどきのぞいています。

Top Photo :
Hat : Chapeau tres Mignon Hats - Nancy's Hat
Hair : Celestial Studios - Jennifer (Shadow)
Outfit : Edelweiss - Babydoll
Hand glass : BP* SHOP - AFK Item (makeup)

Bottom Photo :
Hat : Chapeau tres Mignon Hats - Lagerfeld Headband
Hair : Cake - Rumor
Outfit : Bare Rose - Princess Preen

0 comments: